Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, bir kurumun, şirket içinde ve şirket dışında duruşunu ve davranışlarını temsil etme biçimlerinin tümüne verilen isimdir.

Ticari olarak faaliyet gösteren veya belli bir konuda hizmet veren, kamu kurum ve kuruluşlarının veya kişilerin, kendilerini yazılı, sözlü, görüntülü temsil etme biçimdir.

Kurumsal kimlik firmaların prestijinin yükselmesi iş kalitesinin artması için gereklidir.
Günümüzde birçok kuruluş, artık toplam kalite anlayışını benimsemiş ve kurumsallığını sunma çabası ve gayreti içine girmiştir.

Kurumsal Kimlik çalışması temel olarak bir firmanın kişiliğinin yaratılmasıdır. Bu çalışma; dürüstlük, yenilikçilik, hız, güven gibi firma özelliklerini görünür kılar.

Kurumsal kimlik çalışmalarında dikkat edilmesi gereken hususları birkaç madde halinde sıralamak gerekirse “isim, logo, renk tercihleri, font ve yazı biçimleri” ilk sıralarda yer alan çalışmalardır.

Kurumsal kimlik çalışmaları son derece ciddiyetle ele alınması gereken, sektörün en önemli çalışmalarındandır.
Çalışmalar içerisinde sunumu yapılacak tüm ürünler özenle hazırlanmalı ve müşteriye görsel bir sunum yapılmalıdır. Çok iyi bir çalışma, iyi bir sunum olmazsa başarıya ulaşmayabilir.

Kurumsal kimliğe ihtiyaç duyan firmalar “markalaşma” sürecinde olan firmalardır.

Kurumsal Kimlik Bileşenleri
Kurumsal kimlik çalışması 2 bölümde incelenmelidir;
1- Kurum içi
2- Kurum dışı

Kurum içinde
* Amblem
* Logo
* Antetli kağıt
* Diplomat Zarf
* Kartvizit
* Dosya
* Bloknot
* Kurum içi yazışmalar
*Muhasebe dökümanları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz
* Şirket giyim ve davranış kuralları
* Dijital tasarımlar
* Kurumsal kimlik kullanım kılavuzu
Kurum dışında ise;
* Araç tasarımları
* Bina cephesi
* Gazete, dergi ,kitap ve gibi diğer tanıtım materyalleri
* Kurumsal web projesi
• Broşür
• Katalog
• Insert (insört)
• Föy
• El ilanı
• Poster
• Afiş
• Dön kart
• Pankart
• Poşet tasarımı
• Mönü
• CD etiket
• CD kapağı
• Etiket
• Takvim
• Tebrik Kartları
• Davetiye
• Sertifika
• Onur Belgesi
• Sticker
• İmsakiye

Kurumsal Kimlik Hazırlık Çalışmaları Nasıl Yapılır?

1.KurumsalKimlik hazırlatma ihtiyacını hisseden firma ilgili firmalara başvurur. REKLAM AJANSLARI Türkiye’de bu işin esas yeridir. Bu firma gerekli hazırlıklara başlar.

2.Firmanın genel yapılanma şeması, faaliyet alanları, siyasal görüşleri, kaynakları, üretim esasları ve maddi olanakları ,kç yıldır sektörün içinde olduklarını, başlıca rakiplerini, hedef kitlesini, iyi bilmek zorundayız.

3.Reklam Ajansı; Art Director, Sanat Danışmanı, Yazar ve Grafiker/Tasarımcı arkadaşlardan oluşan done’lerle bir tasarım süreci başlatırlar.
Bu süreçte görev alanlar bu iş için eğitim almış profesyonel kişilerdir.

4.SUNUM: Firmadan ön görüşme talebi alınır ve firmaya gidip hazırlanan materyaller gösterilir. Firma’nın istediği DEĞİŞİKLİKLER ve İLAVELER yapılır. Yeniden bir çalışma sürecine girilir. Defalarca firmaya sunum için tekrar tekrar gidilebilir. Firma yetkilileri ile sürekli irtibat halinde çalışmalar yapılır. Ta ki son noktaya gelinip OK alınana kadar. Onaylanan iş için ÜRETİM SÜRECİ başlar

Kurumsal kimliği oluştururken izlenmesi gereken süreçler nelerdir?
Kurumsal kimlik oluşturma sureci de 5’e ayırabiliriz;
1- Tasarım süreci öncesi yapılacakların tespiti ve onaylanması
2- Tasarımların zamanlaması
3- Tasarımların sunumu
4- Sunum sonrası düzeltiler
5- Onaylanan tasarımların baskı – uygulama ve teslimat süreci zamanlaması
Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için, olmazsa olmaz olarak nitelendirilmesi gereken tek şey, kurumla ilgili tüm verilerin eksiksiz ortaya konmasıdır.
Bir kurumsal kimlik çalışmasının renk seçiminde dikkat etmek gereklidir
Renk seçiminde; sektör, hedef kitle ve kurumun psikolojik olarak vermek istediği mesaj gibi hususlara dikkat etmek gerekmektedir.
Başarılı bir kurumsal kimliğin firmaya kazancı tabii ki hemen olmaz. Bu davranış tamamen geleceğe yatırımdır.
Kurumsal Kimlik Boyutları
Kurumsalda bulunması gereken standart çalışmalar ve boyutları; Antetli kağıt (29,7 x 21 cm) (A4)
Kartvizit (5 x 9 cm)
Diplomat Zarf (22,7 x 12,3 cm)

Bu Makaleyi Paylaş:
Yazar: fikirparki
fikirparki
Fikir Parkı Reklam Ajansı, 2011 yılının ortalarından bu yana genç kadrosunun sağladığı sınırsız enerji, hayal gücü ve üst düzey bilgi birikimiyle, dünyadaki gelişmeler paralelinde yaratıcı çözümler geliştiren bir reklam ajansıdır.